KOMMUNE BETYDER FÆLLESSKAB

Men alle skal bidrage til fællesskabet og vi køber ikke ideen om, at hvis det går godt for turisterhvervene så er det godt for Fanø. Erhvervslivet bidrager ikke altid til fællesskabet og borgerne i Fanø Kommune får ikke nødvendigvis noget positivt ud af de mange turister. Vi vil arbejde for borgernes interesser.
Borgerne skal mødes med tillid og uvildig rådgivning, når man kontakter kommunen. Kontrol og overvågning skal erstattes af klare regler og vejledning. Brugerpaneler, foreninger og bevægelser skal inddrages mest muligt i beslutningsprocesserne.

Enhedslisten Fanø vil som udgangspunkt samarbejde med alle partier i kommunalbestyrelsen. Vi vil kæmpe for at så mange af vores synspunkter bliver gennemført. Vigtige kommunale beslutninger, der har konsekvenser for borgerne, skal træffes for åbne døre.

Enhedslistens politik tager udgangspunkt i fællesskabet som samfundets bærende kraft. Fællesskabet er forudsætningen for den enkelte borger på Fanø har mulighed for fri udfoldelse og tryghed. Fanø er en lille kommune, og har brug for en kommunalbestyrelse der arbejder for alle.