Afdelingstur til Christiansborg

Mandag den 19/2-2024 var nogle medlemmer fra afdelingen på tur til Christiansborg. Vi tog afsted med et tidligt morgentog fra Esbjerg og nød undervejs en kop kaffe og en kage. Samtidig blev der lejlighed til at drøfte stort og småt i afdelingen og vi benyttede også turen til at komme lidt tættere på hinanden personligt end normalt hvor vi primært diskuterer og meningsudveksler.

Efter ankomst til København mødtes vi med Jette Gottlieb og Selma Bolø, der fulgte os ind og gennem sikkerhedskontrollen. Efter at et enkelt medlem havde fået konfiskeret en potentiel farlig genstand, kunne vi bevæge os gennem Christiansborgs gamle gange til Enhedslistens kontorer og frokostrum. Herfra startede en hyggelig og informativ rundvisning krydret med Jettes personlige fortællinger. Vi studerede og analyserede kunst, portrætter, udsmykning og praktiske foranstaltninger på gange og i sale. Efter rundvisningen spiste vi de medbragte sandwich i Enhedslistens frokostrum. Her kunne vi drøfte de udfordringer vi har lokalt, eksempelvis færgen, diger, natur og turisme. Sammen med Selma drøftede vi også det kommende EP-valg samt hvordan vi kan aktivere de unge i kommunen.

Efter ca 3 timer på Borgen drog vi mætte (på mad og viden) igen mod hovedbanegården og vendte næsen mod vest. Det havde været en helt igennem fantastisk dag for Enhedslisten på Fanø !